Sunday, March 7, 2010

Makaron Tutkusu


Makaron kim sevmez?
Tadını bilmeyenlerin bile o rengarenk çiçek gibi resimlerini gördüklerinde ağızlarının suyunun aktığına eminim..
Hele benim gibi tatlı meraklıları için uzak durulması gereken görüntülerdir onlar.

Cumartesi günü Mutfak Sanatları Akademisi'ne Cordon Bleu Makaron Şefi Jean-François Deguignet'nin geldiğini duyunca, çoktandır uzak durduğum yemek kurslarından son bir tanesine daha katılmadan edemedim!!

Bir şeyi öğreneceksek, en iyisinden öğrenmek lazım; Cordon Bleu Makaron Şefi deyince de akan sular durdu tabi..

Mutfak Sanatları Akademisi daha önce Alkent'in içindeki yerleriyle aşina olduğum bir kurumdu. Yıllardır e-mail mesajları gelir gider, yeni yerlerini görmek kısmet olmamıştı. Kendimi yurt dışında bir üniversitenin Gastronomi Bölümünde sandım. Gerçekten çok iyi iş çıkartmışlar.


Her istasyonda - mini mutfak da diyebiliriz buna - iki kişi çalıştık; önce dolguları yaptık; onları sıkma torbalarıyla buzdolabında bekletirken de, makaronları hazırladık. Sonra da pişirip birleştirdik.

Şef Jean-François'nın da söylediği gibi "çok kolay ama çok kolay değil"!



Derste 3 çeşit makaron yaptık. Çikolatalı, portakallı ve passion fruit'lu (çarkıfelek meyvesi)..
En kolayı çikolatalı olanıydı; en lezzetlisi de passion fruit'lusu..Belki de onu en son yaptığımız için, en iyi onu yaptık, bilmiyorum. Çünkü şefin de söylediği gibi, kolay olmasına kolay da, kıvamı, fırın derecesi gibi detaylar deneye deneye oturuyor..


Bunlar ilk yaptığımız çikolatalı makaronlar. Yapar yapmaz tadına baktık, biraz sertçeydi; meğer bekledikçe dolgunun etkisiyle nemlenirmiş.
Güzel oldular, güzel!




Bunlar da sonraki portakallılar.. Onların tarifi nedense biraz daha farklıydı; ama zorluk derecesi değişmedi. Beyaz çikolata ve portakal suyu kullandık. Onlar da güzel oldular!



Dersin sonunda, herkese sertifika verildi ve şefle resimler çekildi. Sertifika almış olmak hiçbir konuda pek bir şey ifade etmez bana. Yapabiliyorsan yaparsın, yapamıyorsan da yapamazsın; "sertifikan olsa ne olur olmasa ne olur" diye düşünürüm. Tabi ki güzel bir anı olarak saklayacağım, ama tarifleri yazdığım kitapçığı sertifikadan daha iyi koruyacağım kesin..




İşte o resim!
Şef & öğrencisi..




Not: Böyle bir programa ait tarifleri vermenin etik olmayacağını düşündüğüm için paylaşmadım; ama tarif isterseniz, bana yazın, pekçok kaynaktan benzer tarifleri seve seve paylaşabilirim.

1 comment:

  1. Lezzetli bir eğitim olmuş. Bir makaron taraftarı olarak sizin yerinizde olmayı kıskançlıkla isterdim.

    ReplyDelete